ხელისუფლებამ წინასაარჩევნოდ ადმინისტრაციული რესურსის მობილიზება დაიწყო

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის წარმომადგენელ გიორგი ბოტკოველის განცხადებით, ხელისუფლებამ უკვე დაიწყო წინასაარჩევნოდ ადმინისტრაციული რესურსის მობილიზება. რისი მაგალითიც რაიონებში სოფლის გამგებლების ხელშეკრულებით გადაყვანაა. „ყველა რაიონში სოფლის გამგებლები ხელშეკრულებით გადაყავთ.  როგორც ისინი პირად საუბრებში აღნიშნავენ, შემდგომი გადაწყვეტილება მათი დაკავებულ პოზიციებზე დარჩენის თაობაზე, არჩევნებზე მიღებული შედეგებით განისაზღვრება.  ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლები ამ ფაქტს მთავრობის იმ დადგენილებით ხსნიან, რომელიც საჯარო მოხელეთა სახელფასო რანგირებას ითვალისწინებას, თუმცა რეალურად ამ დადგენილებას ხსენებულ ფაქტთან საერთო არაფერი აქვს  და უბრალოდ ცდილობენ გადაწყვეტილება ამ დადგენილებას მოარგონ. ვფიქრობთ, რომ ამ შემთხვევაში ადმინისტრაციული რესურსის გამოყენების რამდენიმე მიზანი იკვეთება - 1. ამ ადამიანებს დაუდებენ პირობას, რომ სოფელში კარგი შედეგის ჩვენების შემთხვევაში გაუგრძელდებათ ხელშეკრულება; 2. ხელშეკრულებით მყოფ საჯარო მოხელეებს მეტი შესაძლებლობა ექნებათ აქტიურად ჩაერთონ წინასაარჩევნო კამპანიაში.“

ფრაქცია ნაციონალური მოძრაობის ახალი საკანონმდებლო ინიციატივა

საპარლამენტო ფრაქცია ნაციონალურმა მოძრაობამ პარლამენტში განსახილველად ახალი საკანონმდებლო ინიციატივა წარადგინა, რომელიც  საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსში ცვლილებების შეტანას ითვალისწინებს.ცვლილებების მიზანი მთავრობის მიერ პარლამენტის გვერდის ავლით სახელმწიფო ბიუჯეტიდან დიდი ოდენობის დაუგეგმავი ხარჯების გაწევის პრაქტიკის აღმოფხვრა.საბიუჯეტო კოდექსის ცალკეული მუხლები  თავისი შინაარსით ორაზროვანი ხასიათისაა და საშუალებას  აძლევს საქართველოს მთავრობას პარლამენტთან შეუთანხმებლად  მოახდინოს  საბიუჯეტო თანხების სარეზერვო ფონდებში აკუმულირება და მისი  უკონტროლო ხარჯვა. აღნიშნული ტენდენცია წლიდან წლამდე მასშტაბური ზრდის ტენდენციით ხასიათდება. კერძოდ,  მთავრობის სარეზერვო ფონდის დამტკიცებული მოცულობა 2016 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტით  50 მლნ ლარის ოდენობით განისაზღვრა, თუმცა ფისკალური წლის ბოლოს  მთავრობის სარეზერვო ფონდის საბოლოო ოდენობამ 178,1 მლნ ლარი შეადგინა და მნიშვნელოვნად, 256 პროცენტით გადააჭარბა (128,1 მილიონი ლარით) ბიუჯეტის კანონით განსაზღვრულ გეგმიურ მაჩვენებელს. 2015 წელსაც ანალოგიური ვითარება იყო- მთავრობის სარეზერვო ფონდის ასიგნებები 85 მლნ. ლარით იქნა განსაზღვრული, თუმცა წლის ბოლოს მისმა მოცულობა 170,1 მილიონ ლარს მიაღწია. გარდა ამისა,  არსებული პრაქტიკით, ხშირ შემთხვევებში ადგილი აქვს სარეზერვო ფონდის სახსრების მიმართვას ისეთი ხარჯების დასაფინანსებლად, რომლებიც სისტემატურ ხასიათს ატარებენ და სათანადოდ დაგეგმვის შემთხვევაში შესაძლებელი იქნებოდა მათი გათვალისწინება შესაბამისი მხარჯავი დაწესებულებების ასიგნებებში ბიუჯეტის დაგეგმვის ეტაპზე.წარმოდგენილი კანონპროექტი თვალისწინებს საქართველოს პრეზიდენტისა და საქართველოს მთავრობის სარეზერვო ფონდების მოცულობის ზღვრული ოდენობის შემცირებას  სახელმწიფო ბიუჯეტის მოცულობის ერთ პროცენტამდე, ნაცვლად დღეს მოქმედი 2 პროცენტისა. ამასთანავე, აღნიშნული საკანონმდებლო ინიციატივის მიხედვით,  საქართველოს მთავრობა უფლებამოსილია პარლამენტთან შეუთანხმებლად განკარგოს   ფონდებში გადატანილი თავისუფალი სახსრები, თავდაპირველი წლიური საბიუჯეტო კანონის მიხედვით დამტკიცებული  ფონდების მოცულობის არაუმეტეს 10 პროცენტისა. იმ შემთხვევაში, თუ ფონდებიდან ხარჯვის საჭიროება გადააჭარბებს დადგენილ 10 პროცენტიან ზღვარს, საქართველოს მთავრობამ საქართველოს პარლამენტს უნდა წარუდგინოს დასამტკიცებლად წლიურ საბიუჯეტო კანონში ცვლილების შეტანის შესახებ კანონის პროექტი. ასევე, კოდექსში შემოდის ახალი ტერმინი-ფორს-მაჟორული ვითარება,  რომელზეც არ გავრცელდება ახალი შეზღუდვები და აღნიშნული უზრუნველყოფს ფონდებიდან თანხის შეუფერხებელ ხარჯვას.აღნიშნილული ცვლილებები საბიუჯეტო ხელს შეუწყობს  თანხების ხარჯვის მიზნობრიობის გაზრდასა და საბიუჯეტო ორგანიზაციების მხრიდან ბიუჯეტის სწორ დაგეგმვას.    

ენმ-ის წარმომადგენლები საოკუპაციო ხაზთან იმყოფებოდნენ

"ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის" წარმომადგენლები საოკუპაციო ხაზთან იმყოფებოდნენ, სადაც არსებულ ვითარებას გაეცნენ. როგორც პარტიის მერობის კანდიდატმა ზალიკო უდუმაშვილმა აღნიშნა, მდგომარეობა საგანგაშოა, რადგან რუსული ბანერი ცენტრალურ ავტობანთან 450 მეტრში მდებარეობს, საქართველოს ხელისუფლება კი დუმს.  „საერთაშორისო სამართლის ნორმების დარღვევა და საოკუპაციო ხაზის გადმოწევა ხშირდება მაშინ, როცა  პრაღაში აბაშიძე-კარასინის შეხვედრა ახლოვდება. ამ ბანერიდან საქართველოს მთავარი საგზაო არტერია, ცენტრალური მაგისტრალი 500 მეტრით არის დაშორებული. მე მინდა ვკითხო საქართველოს ხელისუფლებას, ნუთუ ვერ გაიგეთ, რომ მოსკოვისთვის თქვენთან მოლაპარაკებები არის მხოლოდ შირმა და საერთაშორისო ზეწოლის მოხსნამ მიგვიყვანა იქამდე, რომ საქართველო საერთაშორისო დღის წესრიგში საერთოდ აღარ დგას. ამიტომ, თვითმმართველობის არჩევნები რეალურად უნდა გახდეს რეფერენდუმი საქართველოს მოსახლეობისთვის,“ - განაცხადა უდუმაშვილმა.

სუს-ის მხრიდან გაუგონარი ზეწოლა და შანტაჟი ხორციელდება

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის წარმომადგენელ ხატია დეკანოიძის განცხადებით, კალაძე სუს-ის მეთოდებით - შანტაჟითა და ზეწოლით ცდილობს ბინძური წინასაარჩევნო კამპანიის დაწყებას, რაც არ გაუვა.საქმე ეხება, 5 ივნისს, ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის გლდანის მაჟორიტარი დეპუტატობის კანდიდატ გოჩა კოკაიას სახლში ჩატარებულ ჩხრეკას. „გუშინ, სუს-მა ენმ-ის გლდანის მაჟორიტარი დეპუტატობის კანდიდატ გოჩა კოკაიას სახლში ჩხრეკა ჩაატარა, რომელიც დაახლოებით 2 საათს გრძელდებოდა. ადგილზე მისულ კანდიდატსა და ჩვენ თანაგუნდელებს მათ განუმარტეს, რომ ჩხრეკის საფუძველი ვინმე ინალიშვილის ჩვენება იყო, რომელიც კოკაიას ისეთს სამსახურეობრივ მაქინაციაში ადანაშაულებდა, რომელთანაც შეხება არ ჰქონია. ამ საქმესთან დაკავშირებით, გუშინ ღამე  ახალი გარემოებები გამოიკვეთა. კერძოდ - ინალიშვილის ადვოკატი და ნათესავები დაგვიკავშირდნენ და გვითხრეს, რომ მას ასეთი ჩვენება არ მიუცია. უფრო მეტიც, ინალიშვილზე სუსის მხრიდან  ზეწოლა ხორციელდება, რათა მან კოკაიას წინააღმდეგ მისცეს ჩვენება. საქმე ეხება  სასამართლო განჩინებაში არსებულ უზუსტო გარემოებებს. არსებული მტკიცებულებები მათ არ ჰყოფნით, რომ ახალი სისხლის სამართლებრივი დევნის დაწყების საფუძვლით მივიდნენ კოკაიასთან და ამიტომ ზეწოლას ახორციელებენ ინალიშვილზე ყალბი ჩვენების მოსაპოვებლად.  ესაა შანტაჟი და ზეწოლა ენმ-ის კანდიდატზე. ესაა კალაძის წინასაარჩევნო კამპანიის გახსნა, რომელიც პირდაპირ მიუთითებს, რომ იგი სუს-ის მეშვეობით ყველანაირ ბერკეტს გამოიყენებს, რათა ჩვენ კანდიდატებსა და აქტივისტებზე   ზეწოლა მოახდინოს. მინდა ვუთხრა ხელისუფლებას, მსგავსი ზეწოლა და შანტაჟი არ გაგივათ.“  

უდუმაშვილი თბილისელებთან პირობას დებს, რომ არჩევნების შემდეგ, რკინიგზის შემოვლითი გზის პროექტის განხორციელება განახლდება

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის თბილისის მერობის კანდიდატი ზალიკო უდუმაშვილი თბილისელებთან პირობას დებს, რომ არჩევნების შემდეგ, რკინიგზის შემოვლითი გზის პროექტის განხორციელება განახლდება.“მაგალითად, ჯორჯ ბუშის ქუჩიდან, რომელიც ყოველ საათში ათასობით ავტომობილს ატარებს, ნაკადი  მტკვრის მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროებზე ჩადის და საბოლოოდ პიკის საათებში თბილისი  დიდ საცობად იქცევა. მხოლოდ იმიტომ, რომ ამ პროექტს წინა ხელისუფლების პროექტი არ დარქმეოდა, ხელისუფლებამ უარი თქვა შემოვლითი რკინიგზისა და ავტომატურად ჩქაროსნული მაგისტრალის პროექტზე.ეს გზა, რომელიც 10-კილომეტრიანი მონაკვეთია და ოთხზოლიანი, ჯორჯ ბუშის ქუჩას დიდუბის მეტროსთან აერთებდა და პრაქტიკულად მთელი ავტომობილების ნაკადის 40% თავის თავზე იღებდა. ამ პროექტზე ხელისუფლებამ უარი თქვა, შესაბამისად  მივიღეთ საცობებით სავსე თბილისი და მძღოლები, რომლებიც იძულებულები არიან საცობში იდგნენ. სამაგიეროდ, დღეს რკინიგზა გადის შუაგულ ქალაქში და დასახლებულ პუნქტებში ფეთქებადსაშიში ნივთიერებები გადააქვს”, - განაცხადა უდუმაშვილმა.

ენმ: ხელისუფლება ოკუპირებული ტერიტორიების შესახებ კანონის იგნორირებას ახდენს

საქართველოს ხელისუფლება ერთმანეთის მიყოლებით ახდენს საქართველოს  ოკუპირებული ტერიტორიების შესახებ კანონის  მოთხოვნათა  იგნორირებას.ამჯერად საქმე ეხება  პუტინის პროპაგანდისტს, „კომსომოლსკაია პრავდას“ და „იზვესტიას“ ყოფილ რედაქტორს, აჟამად  რადიოსადგურ  „ლაპარაკობს მოსკოვის“ მთავარ რედაქტორ ვლადიმირ მამონტოვს. ის  პუტინის  ადგილობრივი პროპაგანდისტების მოწვევით იმყოფება თბილისში, პუტინის სპეციალურ წარმომადგენელთან მიხაილ შვიდკოისთან ერთად. ვლადიმირ მამონტოვს არაერთხელ აქვს დარღვეული საქართველოს კანონი ოკუპირებული ტერიტორიების შესახებ  -  საქართველოში (აფხაზეთში)  იმ გზით შემოსვლით, რაც ითვალიწინებს კანონის შესაბამის რეაგირებას. ცნობილია, რომ ერთ-ერთი ასეთი ფაქტის გამო,  2009 წელს მას  საქართველოს საზღვარი არ გადმოაკვეთინეს. საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს  განმარტება , რომ მისთვის უცნობია  მამონტოვის მიერ ზემოთ ხსენებული კანონის დარღვევის სხვა ფაქტის შესახებ, 2009 წელს ჩადენილ დანაშაულთან დაკავშირებით კი ხანდაზმულობის 6 წლიანი ვადა გასულია, მორიგი გამოვლინებაა აღნიშნული უწყების  დანაშაულებრივი უმოქმედობის და  საქართველოს ხელისუფლების კოლაბორაციონისტული ბუნების.  არსებობს  უტყუარი მტკიცებულებები, რომ მამონტოვი 2014 წლის აპრილშიც  იმყოდებოდა აფხაზეთში, ამ შემთხვევაშიც საქართველოს კანონის დარღვევით.მოვუწოდებთ ხელისუფლებას, პატივი სცეს ჩვენი ქვეყნის სუვერენიტეტს, დაიცვას საქართველოს სახელმწიფო ინტერესები და შეასრულოს საქართველოს კანონმდებლობის იმპერატიული მოთხოვნები.

ენმ მთელს საქართველოში